דיאגנוסטיקה ממוחשבת - טכנולוגיה לאבחון תקלות ברכב

כיצד במוסכים – בעיות חשמל נפתרות מהר יותר מבעבר? איך ניתן להסביר את הייעול בתהליכי עבודה במוסכים, פרטיים ורשמיים כאחד? המהפכה שהתחוללה בתחום מבוססת על תשתית דיאגנוסטיקה ממוחשבת. במסגרתה, עובדי המוסך נעזרים במחשב כף יד ייעודי שסורק את הרכב התקול. הוא מאתר בעיות שחלקן כלל לא היו ידועות ללקוח. הלקוח בא למוסך להתלונן על נושא מסוים, אך מכשיר הדיאגנוסטיקה מוצא עוד 4-5 בעיות עלומות, שלא היו ידועות קודם לכן.

כיצד הדיאגנוסטיקה הממוחשבת מזהה בעיות?

על ידי סריקה פשוטה. בין אם אלה בעיות פחחות, ואין אם התוכנה של גיר ההילוכים האוטומטי השתבשה, מכשיר הדיאגנוסטיקה פשוט יודע הכל. הוא ישלח חוות דעת בזמן אמת למוסכניקים בעודם סורקים את הרכב. הם, כמי שנוהגים באחריות ובמסירות, יצטרכו לשלוח לכם הצעת מחיר המכסה את תיקון כל הבעיות שנתגלו. טיפול בבעיות הללו הוא לבקשת הלקוח, אך ההמלצה היא כמובן לפתור את כל מה שתקול: תקלות חשמל, תקלות תוכנה ותקלות פחחות כאחת.

כמה זמן עורכת הסריקה עד לתחילת התיקונים?

זמן ביצוע סריקת דיאגנוסטיקה ממוחשבת הנו קצר מאד, ואינו עורך יותר ממספר דקות. המחשב מעבד מהר את נתוני המכונית ושולח אותם למוסכניקים בעודם בודקים את הרכב. לכן, התקצר משמעותית זמן הטיפול בלקוחות המוסכים. בעבר, היו צריכים המוסכניקים לחקור בעצמם את הנעשה ברכב, לרוב ללא משאבי זמן מספקים לבדוק תקלות לא מדווחות. עם דיאגנוסטיקה ממוחשבת לא רק שקל יותר לדעת כיצד לפתור את הבעיה שאתם חשתם בה, ניתן לזהות בעיות חדשות שעוד יצוצו בעתיד בגלל אי אלו חוסרים וליקויים סמויים שישנם באוטו: חוסר במים במנוע, תושבת מנוע שמוטה, ועוד.

מהן התמורות שהובילו להתהוות דיאגנוסטיקה ממוחשבת במוסכים?

זוהי חלק מהתמורה הכללית של כניסת מערך התוכנה לעולם הרכב: גיר הילוכים אוטומטי מודרני הוא ברובו גיר שמופעל על ידי תוכנה. המזגן המודרני וקביעת מהירות הנסיעה המודרנית נעשים באמצעות בקרות תוכנה חשמליות. על כן, המוסכניק העכשווי נדרש להפגין ידע בתוכנה, ולא רק במכניקה. בשל כך, הטכנולוגיה המודרנית שדרגה גם את אופן בדיקת הרכב והפכה אותו מידני לטכנולוגי באמצעות דיאגנוסטיקה ממוחשבת. תהליך ייעול זה יצר דה פקטו מציאות חדשה במוסכים, עם תורים פחות ארוכים ופתרון בעיות מהיר שלא נראה כמוהו בעבר.